Oranje Vereniging Wadenoijen
Algemene ledenvergadering 2018
Notulen algemene ledenvergadering woensdag 7 november 2018
Aanwezig: 6 bestuursleden (Peter, Rianne, Mireille, Gerrit-Jan, Rick, Roelfien) en 21 leden (7 leden hebben zich afgemeld)
1. Opening
De voorzitter, Rianne Jacobs, opent de vergadering om 20.00 uur en heet iedereen van harte welkom.
2. Mededelingen en/of ingekomen stukken
Er zijn geen mededelingen en/of ingekomen stukken.
3. Notulen algemene ledenvergadering van 1 november 2017
Peter leest de notulen voor. Er zijn geen op- of aanmerkingen. Notulen worden goedgekeurd.
4. Jaarverslag
Mireille leest het jaarverslag voor.
5. Financieel jaarverslag 2018 en begroting 2019
Peter geeft uitleg over de cijfers van het afgelopen jaar en laat de cijfers van de begroting 2018-2019 zien. Voor het jaar 2017-2018 was een verlies van € 3.200 ingecalculeerd. De werkelijke cijfers geven aan dat er € 560 winst gemaakt is. Voor de begroting 2018-2019 wordt rekening gehouden met een verlies van € 1.600.
De sponsorcommissie wordt bedankt voor hun inzet.
Via het project Betuwe-Rabobank is €1000 binnengehaald.
De contributie voor het nieuwe jaar blijft gelijk.
Het ledenaantal blijft stabiel.
Ook in 2019 zal er geen prijsverhoging komen van de consumptiemunten.
Een aantal bestuursleden heeft bardienst gedraaid tijdens de Passewaayse zomerfeesten. (juni 2018) Hierdoor is er een mooi bedrag, extra, binnengehaald.
Een aantal leden (Gert-Jan van Eck, Marco en Mireille de Putter, Gerrit-Jan en Thea Verbeek, Marco en Ria van Valburg) heeft al te kennen gegeven dat ze volgend jaar wederom bardienst willen draaien tijdens de Passewaayse zomerfeesten.
6. Verslag kascommissie
Wilbert van Valburg en Arnold Boudewijn hebben de kascontrole uitgevoerd. Wilbert doet hiervan verslag en maakt de penningmeester een compliment. De kascommissie verleent decharge aan de penningmeester.
7. Benoeming nieuwe kascommissie
Wilbert treedt af. Volgend jaar zal de kas gecontroleerd worden door Arnold Boudewijn en Klaas van der Weerd. Gerrie den Otter stelt zich beschikbaar als reservelid.
8. Bestuursverkiezing
Mireille de Putter en Rick van Arkel treden af als bestuurslid. Rianne bedankt Mireille voor haar jarenlange inzet voor de Oranjevereniging. Mireille is, gelukkig, volgend jaar nog steeds actief voor de vereniging als vrijwilliger bardienst. Ze blijft voorlopig de bardiensten coördineren.
Rick wordt door Peter bedankt voor zijn inzet voor de Oranjevereniging. Ook Rick zal volgend jaar nog als vrijwilliger actief zijn.
Beiden krijgen een afscheidscadeau aangeboden.
De zoektocht naar nieuwe bestuursleden heeft 2 namen opgeleverd. Pascal van Meerten en Marleen van Doesburg hebben zich beschikbaar gesteld voor het bestuur. Hier zijn wij als bestuur erg blij mee.
Marleen en Pascal: welkom!
Het streven is om een bestuur te vormen van 7 à 8 personen. Dit heeft zeker te maken met het feit dat er steeds meer regelgeving opgelegd wordt en dat de verantwoordelijkheid van de bestuursleden als gevolg hiervan alleen maar toeneemt.
9. Pauze
Na een kop koffie of thee wordt de vergadering hervat.
10. Voorstel programma 2019
Ook in 2019 mag de feesttent weer opgesteld worden in het weiland bij de familie Hol aan de Lingedijk. Wederom dank hiervoor.
Maandag 22 april t/m woensdag 24 april: Opbouwen van de tent en terrein inrichten
Woensdag 24 april: ’s avonds generale repetitie toneel
Donderdag 25 april: ’s middags en ’s avonds toneeluitvoering met verloting
Vrijdag 26 april: Talent in de Tent
Zaterdag 27 april (Koningsdag): ’s ochtends Oranje voorpret en ’s middags/’s avonds Optocht met aansluitend feest na
Zondag 28 april: Meerkamp/Pubquiz
Maandag 29 april: Tent afbreken en terrein opruimen
Zaterdag 4 mei: Dodenherdenking
We hopen voor de optocht op hetzelfde aantal wagens als vorig jaar. Alle wagens die opgegeven worden moeten sowieso van te voren (goed)gekeurd worden om mee te mogen rijden.
Er wordt aan de aanwezige leden gevraagd of er ideeën zijn voor opvulling van de optocht. Mogelijkheden kunnen zijn: loopgroepen, oude auto’s, het mee laten rijden van de historische tractorclub. Ideeën worden verder uitgewerkt.
Aan de aanwezige leden wordt tevens gevraagd wat men van het (voorgestelde) programma vindt. Arnold B. merkt op nu Koningsdag op zaterdag valt is het wellicht mogelijk om “iets” te organiseren na einde optocht en prijsuitreiking op genoemde avond om mensen langer vast te houden in de tent. Dit idee wordt door het bestuur meegenomen.
11. AVG (algemene verordening gegevensbescherming)
Peter geeft uitleg wat de AVG inhoudt voor de Oranjevereniging. Er worden foto’s gemaakt tijdens de diverse onderdelen van het programma. Dit is toegestaan vanuit het gerechtvaardigd belang. Mochten personen toch bezwaar hebben tegen het publiceren van deze foto’s dan kunnen zij dit kenbaar maken aan het bestuur. Deze foto’s worden dan verwijderd.
Facebook zal gebruikt blijven worden om de diverse activiteiten te promoten en tevens zullen er foto’s in het programmaboekje opgenomen worden.
Het reglement wordt op de site vermeld en tevens zullen de huisregels duidelijk zichtbaar in de tent opgehangen worden.
12. Samenstelling werkgroepen
Sponsorcommissie: geen wijzigingen
Toneel: geen wijzigingen
Meerkamp/Pubquiz: nieuwkomer Arie de Vree
Talent in de Tent: geen wijzigingen
Oranje voorpret: geen wijzigingen
4 mei: nieuwkomer Hedy de Jongh
13. Rondvraag
Geen vragen
14. Sluiting
Om 21.45 uur sluit de voorzitter de vergadering en er wordt namens de Oranjevereniging nog een hapje en drankje aangeboden.